Álláskeresés a közösségi média segítségével
A közösségi média munkakeresés célú felhasználása egyre elterjedtebb. Az internetes megjelenésünkkel előnyösen és hátrányosan is befolyásolhatjuk az álláskeresési esélyeinket. Álláskeresőként tekintsünk az online felületekre úgy, mint ahogy az önéletrajzunkra vagy motivációs levelünkre. Ezek eszközök ahhoz, hogy elérjük a célunkat. Használjuk őket!
LinkedIn szakmai profil kialakítása
A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai alapokon szerveződő közösségi hálója. Multicégek HR osztályának munkatársai és független fejvadászok használják, hogy felvegyék a kapcsolatot az ígéretes jelöltekkel.
Álláskeresőként, leendő munkatársként ez a legmegfelelőbb internetes oldal arra, hogy hitelesen bemutasd a szakmai erősségeidet, teljesítményedet.
Hogyan segít egy jól összeállított LinkedIn profil?
Egy megfelelő LinkedIn szakmai profilon keresztül bepillantást engedhetsz szakmai életutad fontosabb állomásaiba és kiemelheted azokat a területeket, amelyekben igazán szakértő vagy.
Mi segítünk neked összeállítani azt a LinkedIn profilt, amely valóban az eredményeidre koncentrál és felkelti a toborzók érdeklődését.
Munkakeresés és a Facebook
Facebook… lehet szeretni, lehet utálni, de nem érdemes a benne rejlő lehetőségeket figyelmen kívül hagyni.
Mint ahogy az állásinterjúra felkészüléskor a pályázó is utána néz a cégnek, a kiválasztást végző személy is felkészül a jelöltből. Miért is ne tenné!? Szeretne minél többet megtudni a pályázóról, aki lehet, hogy nem is olyan soká a kollégája lesz.
Ez páratlan lehetőséget nyújt az álláskeresőknek arra, hogy kedvező képet alakítsanak ki magukról a leendő interjúztató, munkaadó fejében még az előtt, hogy találkoztak volna.
Mit mutassunk meg magunkról a nyilvános profilunkban?
Sajnálatos, hogy oly kevesen élnek e lehetőség nyújtotta előnyökkel. Mi több, vannak olyan szarvashibák, amelyeket jobb nem elkövetni, és olyan információk, amelyeket „jobb nem kitenni az ablakba”. Egy „jól sikerült, görbe éjszaka” után készült, ám nyilvánosan megosztott képek, tartalmában kifogásolható bejegyzések vagy rossz magatartásra következtetni engedő hozzászólások mind-mind annak esélyét csökkentik, hogy eljussunk az állásinterjúig.
Szerencsére a jelöltek döntik el, hogy ezeken a felületeken mit akarnak megmutatni magukból. Így saját maguk is kijavíthatják azokat az esetleges dolgokat, amik miatt csökkenhet az állásinterjúra meghívás esélye.
Élj a közösségi média nyújtotta előnyökkel!
A jól összerakott LinkedIn profil, és egy alaposan megszűrt, a legjobb oldaladat bemutató Facebook profil segítségével úgy teheted ismertté magadat, hogy előre bizalmat szavaznak meg neked.
Mutasd meg a legjobb formádat!