Karriertipp: Így döntsd el, hogy neked szól-e az álláshirdetés!

Az álláshirdetések dekódolása nem mindig egyszerű feladat: olykor már a pozíciónév is érthetetlen. Máskor logikai hibák bukkannak fel, amelyek miatt nem eldönthető, hogy az állásajánlat kinek akarna szólni. Somodi Bettina sokat látott toborzási szakértő és karriertanácsadó segít eldönteni, hogyan válaszd ki, mire jelentkezz!

Karrier tippek_Karrier blog_Karriertipp_Karrierszerviz

Karrierutad alakításakor olykor-olykor kénytelen vagy munkahelyet váltani, ez természetes. A legtöbben nem tapasztalják meg, milyen első nekifutásra megtalálni a helyüket, ahol emberileg és szakmailag is pozitív megerősítésben van részük, fejlődhetnek és kiteljesednek. Ha most nem sikerült, sincs okod az aggodalomra, csak kapcsolj időben: eljött a váltás perce! A tényleges munkahely-váltást azonban megnehezíti az álláskeresés összetett folyamata, azon belül is a rengeteg hirdetés rendszeres átböngészése.

Nem is értem, mit jelent ez a pozíciónév!

Ahány ház, annyi szokás, tartja a mondás. Nincs ez másképp a cégekkel sem, sokuknak megvan a saját kifejezésük nem csak az ügymeneteikre, eszközeikre, de még a vállalati pozíciók elnevezéseire is.

Több oka van annak, hogy elsőre furcsának tűnő pozíciókba futsz bele álláshirdetések böngészésekor” – hangsúlyozza ki a karriertanácsadó. – „Még, ha az adott szakterületen szerzett végzettség és tapasztalat szükséges is, a cégek a pozíciók elnevezésekor inkább a náluk betöltött funkciókból indulnak ki. Hiába vagy te kommunikációs szakember, lehet, hogy ügyfélélmény szakértő névvel fogod megtalálni a neked szóló álláslehetőséget. Ugyancsak előfordul, hogy a cégek a különleges, már-már egzotikus nevekkel akarják emelni a sok hasonló álláslehetőség közül a magukét. Végül arra is gyakran láthatunk példát, hogy egy új, formálódó területre keresnek felelőst. Ekkor még nem tiszta a toborzóknak sem, mit is tartalmaz majd az adott munkakör, és azt hogyan kéne pontosan leírniuk.

Bettina ugyanakkor leszögezi, hogy egy jó álláshirdetés ad támpontokat, ami alapján eldönthető, hogy az releváns-e számodra. Ha az elvárt tapasztalati évek, feladatok jellege és mennyisége passzol hozzád és az ambícióidhoz, akkor érdemes jelentkezni.

Három év tapasztalatba hogyan férjen bele egy élet munkája?

Nem ritka, hogy összeegyeztethetetlen feladat- és elváráslistákat lehet olvasni álláshirdetéseknél. Három év tapasztalatba férjen bele egy 80 fős csapat koordinációjában szerzett rutin, tulajdonosi szemléletű irányírási gyakorlat, jártasság stratégiaépítésben, két nyelv anyanyelvi szintű ismerete és a többi.

Bettina ennek kapcsán kiemeli: „Ez az első ránézésre logikátlanság az esetek többségében azzal magyarázható, hogy a hirdetésben jelzett csekély tapasztalati évszám nem a teljes munkatapasztalatra utal. A megadott, jellemzően vezetőként szerzett min. 3-5 éves tapasztalatot várnak. Vagy a hirdetett pozícióhoz kapcsolódik olyan döntő elvárás, amely valójában fontos, de azon belül elég csak 1-3 évnyi rutin.

A karriertanácsadó arra buzdít, hogy ha ilyesmit látsz, akkor ne foglalkozz a logikai bukfenccel, jelentkezz, és az interjún derítsd ki a részleteket! Ha fejvadász cégen keresztül jelentkezel, nagy eséllyel a toborzási specialistád további konkrétumokat is megadhat, amiket a hirdetésben addig nem állt módjában részletezni.

Készen állsz a váltásra? Nézd meg, milyen új ÁLLÁSAJÁNLATOKAT tartogat neked a Beck & Partners!