Barion Pixel

Egy karrier-tanácsadó naplója -első rész

Karrierszerviz

Hiányzó motiváció

Ezen a héten az időjárás hűen tükrözte a  legtöbb konzultánsunk lelkiállapotát. Ez nem csak az elmaradt tavasznak köszönhető, gyakori jelenség, hogy rossz motiváltsági szinttel érkeznek az ügyfeleink. Ez általában az előző munkahelyükön szerzett rossz tapasztalatból, kiégésből fakad, vagy a már jó ideje sikertelenül zajló keresés következménye. A héten kiemelten fontos szerepet kapott, hogy ezt a motiváltságot visszaállítsuk az álláskeresőkben, amihez nem kell sok idő. Az új nézőpontok, célok, eszközök, amiket kapnak, újra lendületet adnak számukra. Érdekes látni, hogy a kezdetben elkeseredett ügyfelek két találkozó után motiváltan, magabiztosan köszönnek el tőlünk, és ez a lendület el is juttatja őket az új állásba.

A pályamódosító

A hét talán egyik legérdekesebb konzultánsi folyamata egy pályamódosító ügyfél volt, aki a banki szektorból szeretett volna IT területre váltani. Itt is bebizonyosodott, hogy a pályamódosítás nem lehetetlen, ha szakértő támogatással teszi az ember, hiszen ezt a szakembert a konzultációs folyamat után meg is keresték egy IT pozícióval. Mindezt egy jól összeállított LinkedIn profilnak, önéletrajznak, és karrier stratégiának hála.

A legnehezebb feladat

A munkánkra általánosságban is igaz, de ezen a héten is nagyon jellemző volt, hogy a sikertelenül pályázókat meg kellett győzni arról, nem biztosa, hogy mindenki hibás, csak ők nem. A sok kudarc után az ember hajlamos másban keresni a hibát, és szilárd meggyőződéssel állítani: ő mindent jól csinál. Az esetek 90%-ában ez nincs így… A telefonos konzultációk során ezt a falat a legnehezebb ledönteni, de amikor rávilágítunk néhány fontos pontra, amit elhibázott a pályázó, új nézőpont felé sikerül terelni őket.


INGYENES IGÉNYFELMÉRÉSI KONZULTÁCIÓ:

Ingyenes igényfelmérés konzultáció