Meeting Karrier tipp Karrierszerviz

A túl sok meeting komolyabb gondot jelez egy cégben

1024 683 Karrierszerviz

Jobb esetben 5, rosszabb esetben akár 23 órát is elvehetnek a munkaidődből a meetingek. Azonban egy meeting hasznossága és indokoltsága nehezen megítélhető. Somodi Bettina karriertanácsadó ezúttal abban segít, hogy mit tegyél, ha a munkaidődet eluralják az értelmetlen meetingek.

A Forbes oldalán megjelent cikk szerint egy irodista hetente öt órát veszít a munkaidejéből egy-egy értelmetlen meeting miatt. A vezetők munkaidejének felét teszik ki az értekezletek, amelyek ideális esetben legalább valóban hozzátesznek a munkájukhoz. Nem meglepő, hogy azok a szakemberek, akik olykor amúgy is kételkednek saját hasznosságukban, munkájuk fontosságában, rosszul viselik a meeting alkalmakat.

A meeting, mint menedzsment eszköz jó lehet, ha jól használják

A meeting célja, hogy a személyes megbeszélés révén kiküszöbölje a félreértéseket, gyorsítsa a kommunikációt a közvetlenség által. Ezért is nagyon hasznos, ha elégszer, és jól irányított módon zajlanak le egy-egy csapat munkavégzése közben. A meeting végén – ha úgy távoznak a felek, hogy „erre elég lett volna egy email” – mutatja, nem volt rá szükség. Minél többször távoznak így a résztvevők, annál gyanúsabb, hogy egy komolyabb probléma húzódik meg a szervezeti működés hátterében.

Somodi Bettina karriertanácsadó véleménye szerint a túl sok meeting tükrözi egy cég működésének gondjait. „A felesleges meetingek csak tünetei egy komolyabb betegségnek. Ez a betegség pedig a mikromenedzsment és a vezetők tájékozatlansága. Csak akkor mondhatjuk, hogy felesleges egy meeting, ha valóban nem ad hozzá semmit a résztvevők munkájához. Ez pedig akkor fordulhat elő, ha az, aki a meetinget kérte, nem megfelelően menedzsel.

Vedd a kezedbe az irányítást, javasolj megoldást!

A szakértő felhívja a figyelmet, hogy még ha túl sok is egy szervezetnél a meeting, a dolgozók tehetnek ellene. „Tegyél javaslatot, milyen eszközzel pótoljátok a meetinget! Mindig könnyű panaszkodni dolgokra, de csak ritkán látni megoldóképleteket a problémákra. Ha sokallod a meetingeket, gondold végig, mi az oka a meetingeknek, és hogyan lehetne optimalizálni őket! Ezt a javaslatot pedig tedd az illetékesek asztalára.

A proaktivitás és problémamegoldás a legfőbb alkalmazotti erények. Ezek mutatják meg egy szervezetnek, hogy kompetens, talpraesett és hatékony munkavállaló vagy. Ha viszont süket fülekre találsz, érdemes megvizsgálnod a cég működését, és úgy dönteni: lesz-e jobb, komfortosabb a munkakörnyezeted? Ha azt látod, ez csak egy a számos probléma közül, érdemes megfontolnod a váltást.

Kérd a segítségünket, hogy tovább léphess a karrier utadon! Próbáld ki ingyenes modulunkat IDE kattintva, hogy megtudd, mennyire hasznos tudást jelentenek e-learning szolgáltatásaink!

Leave a Reply

Your email address will not be published.